خريد بليط هواپيما

نكات جالب در سفر با هواپيما

در  خريد بليط هواپيما اينترنتي از تيك بان  و زمان سوار شدن هواپيما تقريبا لحظه اي نيست كه هواپيماها مورد اصابت رعد و برق قرار نگيرند. تخمين زده مي شود كه آنها حداقل سالي يا در هر هزار ساعت پرواز، يك بار با رعد و برق برخورد دارند. با اين حال گفته مي شود كه از سال ۱۹۶۳ ميلادي تا كنون رعد و برق موجب سقوط هيچ هواپيمايي نشده است. دليل آن هم مراقبت هاي دقيق مهندسي است كه به تخليه الكتريكي رعد و برق امكان مي دهد تا از هواپيما عبور كرده و بدون هيچ گونه خسارتي از آن خارج شود.

 هيچ صندلي امني در هواپيما وجود ندارد

سازمان بين المللي هوانوردي معتقد است هيچ صندلي ايمني در هواپيما وجود ندارد. اين موضوع ربطي به  بليط هواپيما ارزان  و يا بيزينس كلاس ندارد و در حالي كه بررسي هاي مجله تايم در مورد حوادث هواپيمايي نشان مي دهد كه صندلي هاي مياني در قسمت عقب هواپيما كمترين ميزان تلفات را در يك حادثه داشته اند. بر اساس اين تحقيقات، در طول سقوط هواپيما، صندلي هاي يك سوم انتهايي هواپيما در مقايسه با ۳۹ درصد وسط و ۳۸ درصد جلو هواپيما، ۳۲ درصد ميزان تلفات داشتند. به طور مثال براي  بليط هواپيما كيش  هنوز پاي متغيرهاي زيادي در ميان است كه تشخيص اين موضوع را كه كجا بنشينيم تا از حادثه در امان باشيم، غيرممكن مي كند.

بعضي هواپيماها تخت هاي مخفي براي خدمه پرواز دارند

در تهيه  بليط ارزان استانبول از كشورهاي كه مسافت طولاني تا اين شهر دارند، در پروازهاي طولاني مدت خدمه پرواز مي توانند ۱۶ ساعت در روز كار كنند. بعضي هواپيماها مثل بوئينگ ۷۷۷ و دريم لاينر ۷۸۷ براي مبارزه با خستگي مهمانداران، تخت هاي كوچكي دارند كه خدمه پرواز مي توانند روي آنها اندكي چشم روي هم بگذارند. تخت ها معمولا از طريق يك راه پله مخفي قابل دسترسي هستند كه منتهي به يك اتاق كوچك مي شود كه داراي سقف كوتاه، ۶ تا ده تخت، يك سرويس بهداشتي و گاهي هم سرگرمي هاي پروازي مي شود. اين موضوع شرايط را ايجاد مي كند كه فرد تصور سفر با قطار را دارد  بليط قطار  و تهيه آن در مقاله اي ديگر بررسي مي شود.

 

چرخ هاي هواپيما طوري طراحي شده اند كه در هنگام فرود باز نمي شوند

 

چرخ هاي هواپيما در مقابل بارهاي سنگين با وزن هاي باورنكردني(۳۸ تن) مقاوم هستند. بايد بدانيد كه چرخ هاي هواپيما مي توانند هر ساعت در ۱۷۰ مايل بيش از ۵۰۰ بار قبل از اينكه چرخ آنها هرگز نياز به باز شدن داشته باشند، به زمين بخورند. به علاوه چرخ هاي هواپيما تا ۲۰۰پوند بر اينچ مربع، باد دارند. اين ميزان، شش برابر فشاري است كه در يك چرخ ماشين استفاده شده است. جالب است بدانيد كه هواپيما هم در صورت نياز به چرخ هاي جديد، درست مانند چرخ هاي ماشين پنچرگيري مي شود.

 

 

 

 مطلبي كه در تهيه  بليط هواپيما استانبول  و سفر به اين شهر براي من جال بود اينكه چرا خدمه هواپيما در هنگام فرود نور را كم مي كنند؟

 

وقتي يك هواپيما در شب فرود مي آيد خدمه كابين نورهاي داخلي را كم مي كنند. فكر مي كنيد دليل اين كار چه مي تواند باشد؟ اين كار باعث مي شود كه در صورت بروز يك رخداد غير مترقبه، انجام نشدن صحيح فرود و در نهايت نياز به تخليه مسافران ، چشم هاي آنها از قبل به تاريكي عادت كرده باشد. براي فهم بهتر اين موضوع تصور كنيد كه در  يك اتاق روشن نا آشنا و پر مانع قرار داريد. كسي چراغ ها را خاموش مي كند و از شما مي خواهد كه به سرعت خارج شويد. در موقعيت مشابه خدمه پروازي از مسافران مي خواهند تا سايبان هاي هواپيما را در طول فرود بالا بكشند. در نتيجه آنها در حالت اضطراري قادر به ديدن بيرون هواپيما و ارزيابي اين هستند كه كدام سمت هواپيما براي تخليه مناسب تر است.

رزرو هتل براي سفرهاي هوايي به دليل اينكه مدت زمان رسيدت به مقصد حداكثر 1روز است، مي تواند بسيار مهم باشد؛ اين موضوع در سايت تيك بان به آن پرداخته شده است.

 براي پرواز به هر دو موتور نياز نداريد

 

فكر پرواز با يك موتور ترسناك به نظر مي رسد. اما نكته جالب اين است كه هر هواپيماي تجاري مي تواند به راحتي تنها با يك موتور پرواز كند. حتي كار كردن با نصف قدرت موتور باعث مصرف سوخت كمتر شده و برد آن را كاهش مي دهد. اما خوشبختانه هواپيماها براي چنين موقعيت هايي طراحي شده و مورد آزمايش قرار گرفته اند. بد نيست بدانيد كه همه هواپيماها براي مسيرهاي طولاني برنامه ريزي شده اند. به خصوص آنهايي كه بر فراز اقيانوس ها يا مناطق غيرمسكوني مانند قطب پرواز مي كنند بايد توسط سازمان هوانوردي براي عمليات بردهاي وسيع تاييد شوند. اين امر به معناي آن است كه هواپيما مي تواند ۳۳۰ دقيقه فقط با يك موتور پرواز كند. جالب است بدانيد كه بيشتر هواپيماها به لطف چيزي كه نسبت شيب ناميده مي شود، قادر به پرواز در مسافت هاي طولاني بدون هيچ موتوري هستند. به طور مثال يك بوئينگ ۷۴۷ مي تواند به واسطه مهندسي هوانوردي براي دو مايل براي هر صد فوتي كه از زمين فاصله دارد، بدون نيروي موتور پرواز كند. بايد گفت كه اين ميزان معمولا بيشتر از زمان لازم براي اينست كه همه مسافران به زمين بنشينند.

در نهايت مطلبي كه در اين بين وجود دارد  بليط اتوبوس  و تهيه آن است كه اين موضوع با مراجعه به سايت مي تواند براي سفراي بين شهري و تكيمل كننده سفر هوايي باشد.

 

چرا در دستشويي ها زيرسيگاري وجود دارد؟

 

سازمان بين المللي هوانوردي سال ها پيش سيگار كشيدن را در هواپيماها ممنوع كرد. اما مسافران تيزبين مي دانند كه توالت هاي هواپيما هنوز زيرسيگاري هايي در خود دارند. به گزارش “بيزينس اينسايدر”، دليل اين امر آن است كه خطوط هوايي و طراحان هواپيما اين مسئله را در نظر مي گيرند كه علي رغم سياست منع سيگار كشيدن و نصب علائم ممنوعيت در هواپيماها، به برخي دلايل يك فرد سيگاري ممكن است در داخل هواپيما سيگار روشن كند. با انجام اين كار اميد مي رود كه اگر كسي در هواپيما سيگار روشن مي كند حداقل اين كار را در جايي كه براي آن در نظر گرفته شده انجام دهد. آنها معتقدند اين كار ممكن است باعث شود مسافران سيگار را در جاي امني مانند يك زيرسيگاري خاموش كنند و نه يك سطل زباله. بهتر است بدانيد كه اگر در دستشويي سيگار بكشيد بايد انتطار يك جريمه سنگين را داشته باشيد.

 

سوراخ كوچك روي پنجره هواپيما براي چيست؟

 

 اين سوراخ براي تنظيم فشار داخل كابين تعبيه شده است. بايد بدانيد كه بيشتر پنجره هاي هواپيماها از سه پنل اكريليك ساخته شده اند. پنجره بيروني مطابق انتظار عمل كرده، عناصر را بيرون نگه داشته و فشار كابين را حفظ مي كند. در صورت بروز حادثه، اگر اتفاقي براي شيشه بيروني بيفتد شيشه دوم به عنوان يك گزينه نشكن عمل مي كند. بنابراين سوراخ كوچك در پنجره دروني براي تنظيم فشار هواست به نحوي كه شيشه مياني تا زمان استفاده سالم باقي مي ماند.

 

منبع: خريد اينترنتي بليط هواپيما تيك بان


برچسب: خريد بليط هواپيما, بليط خارجي ارزان قيمت , خريد بليط هواپيما اينترنتي از تيك بان , بليط هواپيما ارزان , بليط ارزان استانبول , بليط هواپيما كيش , بليط هواپيما استانبول , رزرو هتل ، بليط قطار , بليط اتوبوس،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۰ تير ۱۳۹۷ساعت: ۰۲:۲۱:۳۴ توسط:رضا رمضاني موضوع:

ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :